dinsdag 15 december 2009

De deken die een deken wilde blijven

Een kleine week geleden zagen Jayden en ik een deken bij de wibra vol met sneeuwpoppen. Jayden vond hem lekker zacht en was er gelijk aan verknocht. Aangezien zo'n deken bij ons door de katten wordt gekidnapped hadden we het plan opgevat hem te verknippen als trui.

En daar begon gelijk de sabotage van de deken al, de deken was niet zoals ik gehoopt/verwacht had met een randdesign, hij bleek vol te staan met banen met sneeuwmannen. Om nu allemaal sneeuwmannen te onthoofden zag ik niet zitten dus werd er gezocht naar een bijpassend stukje fleece. Gezien mijn UWYH project het minimale gekocht zodat ik voor beide kinderen net een trui (jule FM) en een tuniek (Amelie FM) er uit zou kunnen halen. Die Amelie is er nooit gekomen en zal er ook niet komen, want door verschillende fouten en veranderingen aan mijn zijde had ik uiteindelijk te weinig sneeuwpoppen over die nog intact waren.

Maar terug naar de sabotage van de sneeuwmannendeken zelf, de stof is dun, goedkoop voelend en pluizig, bij het borduren vrat mijn machine hem op in het spoelhuis, na het herstel daarvan bleef de draad telkens maar opstropen, wat ik ook maar veranderde of schoonmaakte of verving. Borduren van de sneeuwvlokken uiteindelijk dus maar gestaakt, maar ook bij het naaien bleef de draad opstroppen, knappen of domweg lussen. Ik ben een luie truien naaister en doe zoveel op de locker dus ben daar verder gegaan met de trui, dat koste me 2 naalden (dus ook die spande onder 1 hoedje met de deken).

Nu geef ik me niet snel gewonnen, maar ik stond ditmaal toch echt op het punt hem te doneren aan de kliko, maar kon het Jayden niet aan doen hem zijn sneeuwpoppen trui te weigeren. Nu hopen dat de wasmachine niet in het complot zit en ik na dit weekend hem alsnog bij het vuil moet gooien.

1 opmerking:

  1. Ik vind het toch een hele mooie trui, hoe kom je erop om zoiets van een fleece deken te maken. Geweldig!!
    Ik hoop dat de trui de wasmachine toch heeft overleefd en dat Jayden er een hele poos plezier van zal hebben

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen