zondag 2 augustus 2009

Over Pc-crash, Amsterdam en gezinshereniging

Afgelopen week zijn de kids lekker uit logeren geweest bij omi en hebben daar de boel op stelten gezet, Zaterdags hebben we ze weggebracht en met de gedachte aan lekker uitslapen en uitrusten reden we van Rotterdam naar Zwolle terug. Tot we naar bed gingen geloofden we daar nog in, maar zondagochtend zaten we om half 7 smorgens aan de koffie te klagen over de stilte :D (normaal doen we ze omstebeurten uit logeren, en dan halverwege de week wisselen).

Nog geen 2 uur later hadden we een hotel uitgezocht en weer eens twee uur later zaten we bepakt en bezakt in de bus richting station om de stilte te ontvluchten. We hebben heerlijk van zondagmiddag tot dinsdagavond in Amsterdam museumgehopt. Echt zo'n activiteit waar je geen kids bij kan gebruiken en heerlijk even met z'n tweetjes iets doen. (zo zijn we oa naar het rijks geweest, rembrandthuis, hortus botanicus, hebben op ons gemakkie het paleis bezocht, verzetsmuseum, oude en nieuwe kerk en de 'onze lieve heer op zolder' bezocht. Tuurlijk ff een grachtentochtje gemaakt en veel te weinig tijd gehad om alles te bezoeken wat we hadden willen bezoeken).

Dinsdagavond kwamen we gesloopt terug, en woensdagochtend zaten we weer rond de klok van 7 beneden, langer slapen lukt kennelijk alleen als die mogelijkheid er niet is. De woensdag en de dagen erna werden (helaas) gevuld met wat achterstallig opruimwerk en of dat niet voldoende was besloot mijn pc er ook mee op te houden, gelukkig zonder gegevensverlies ben ik nu terug op windows 7 (allemaal nog wel een beetje anders en weer wennen, maar beter dit dat geen pc!)

Afgelopen week dus maar weinig gehaakt (moet nog steeds 13 vierkantjes om de hoes af te maken, maar tijdens de rit om de kids te halen al wel vast 1 hoesje gehaakt voor 1 van de kinderkrukjes, zal morgen bij licht wat foto's maken van het haakwerk voor nu alleen maar vakantiefoto's..

De kids hebben het prima naar hun zin gehad, lekker veel in de speeltuin gespeeld, gezwommen en de diergaarde bezocht, maar waren ook wel weer heel blij ons te zien. Nog twee weekjes vakantie te gaan en gezien het weer van komende week gaan we vast lekker met z'n viertjes nog wat doen. En daarna zullen we weer eens wat actiever aan het naaien, knutselen, breien, vilten of wat dan ook gaan...

tot slot nog een demonstratie hoe je Brand bier hoort te drinken..