maandag 20 april 2009

Naaihoekje

Ik kreeg via sancho per pm een aantal maal de vraag hoe mijn naaiplekje er nu helemaal uit ziet, en dan met name de laadjes en bakkies (en waar het vandaan kwam).


de situatie zoals hij het meest voorkomt (alleen dan wat rommeliger)


Ik heb een klein hoekje in de woonkamer, bestaande uit badkamerkasten van de IKEA. 3 onderkasten met daarop een plank (1,10m) en daarboven op weer 5 bovenbadkamerkasten (ook IKEA) en daarin allemaal bakjes en laadjes. Die in de onderkasten zijn uittrekbaar, die in de bovenkasten zijn gewoon makkelijk uitneembaar. De bakjes voor tubes heb ik ingebruik voor het borduurgaren. Eerder ook het lockgaren maar met de komst van de brildorgaren doos moest ik de boel veranderen (overigens liggen de meeste klossen brildor garen onder de bank in zijn oorspronkelijke doos, alleen de meest gebruikte kleuren zijn eruit gehaald)




de bovenkasten met de bakjes. in het midden een magneetbord (ikea) met kruidenbakjes (ikea) voor veiligheidspelden, jeansknopen, drukknopen etc etc


Nu is de serie vattern eruit bij ikea zag ik, maar de nieuwe serie die er voor terug is gekomen kan ook gekombineerd worden met die bakjes/laadjes (anordna)




De twee buitenste onderkasten hebben de uitschuifbare laadjes gekregen,met afzonderlijke dekseltjes. De middelste kast gebruik ik voornamelijk voor rollen vlies, stik en trek e.d.



tegenover het 'bureautje' staat een expedit (ja ook van ikea) dat is de speelgoed kast van de kinderen, de bovenkant gebruik ik voor tekenen, knippen, strijken, en vaak ook het locken. de expedit wordt op zijn plaats gehouden door het gewicht van de giga hoeveelheid speelgoed van de kids en onze (ja alweer) ikea bank. vanuit mijn naaihoekje kan ik dus heerlijk met iedereen kletsen en meekijken naar de tv of naar hoe de kids lekker een chaos aan het maken zijn.

de patroonboeken staan in een andere kast (heel verrassend ook van ikea) allemaal in ordners (dankzij mijn mams nog op nummer en jaar gesorteerd ook), de lappen liggen her en der verspreid in de kledingkasten (en ja die komen ook van ikea)

Ow ja dit alles is natuurlijk niet kompleet zonder stoel van de ikea *O* (zo'n junior kinderstoel)

1 opmerking:

  1. Wow! Zo'n plekje is toch wel mijn grote droom! Ik zit aan de keukentafel en moet dus steeds overal alles weer vandaan halen en opruimen... Woon ook in Zwolle trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen