vrijdag 28 mei 2010

Stress week

Zondag:

Tja een bruidsjurk hoort mooi wijd te vallen, dus maar bij het begin beginnen. De onderrok. Ik heb meters, echt flink veel meters afgelegd die dag en 's avonds was het resultaat beslist niet verkeerd. Het was een flink volle rok geworden.

Maandag:

Vannacht bedacht om de tule rok eens op de pop te hangen onder de ABC 102 (een lime kleurige die al erg lang op een laatste zoompje wacht). Het effect was iets minder als in mijn nachtelijke ingeving, maar vanaf dat moment werd wel de Feliz afgeschreven. Een lap witte broderie ging uitkomst bieden voor het nieuwe plan, maar eenmaal in elkaar bleek het oorspronkelijke patroon toch niet helemaal lekker te passen in combi met de onderrok. De jurk behoefde voornamelijk in wijdte nog wat aanpassing; hij trok enorm.
Jayden behoefde ook nog een nieuw pak, want hij was verkozen tot rijstgooier en bij gebrek aan winkels die open zijn op pinkstermaandag om een nieuwe lap voor de jurk te kopen, me op zijn pak gestort.

Dinsdag:
Jayden's pak afgemaakt. Op 4 knoopjes op het giletje en een elastiekje in de broek na is hij vrijdag het heertje. Nieuwe lap gekocht voor Alicia d’r jurk. Deze gewassen, gedroogd en gestreken.

Woensdag:
Nieuw patroon voor de jurk uit de stof gehaald. Tussendoor nog even met de handwerkles op school geholpen. 's Middags bij mijn mams verder met de jurk. Mijn mams zou de sluier maken en samen naait gezelliger, dus naaimachine mee en gaan met die banaan. Nee dus. De locker had niet zo veel zin als ik en de middag was sneller voorbij dan ik gehoopt had, alleen middenachter zat vast en 1 roezel :( 's avonds was mijn puf echt nihil dus tegen beter weten in lekker op de bank gekropen  om dat uiteraard donderdag te bezuren

Donderdag:

Tja en toen moest er nog een hele jurk komen. En inmiddels was het weer dusdanig veranderd dat het niet alleen een jurk moest worden maar dat er ook nog iets van een jas bij moest komen. Moest Alicia d’r haar gewassen worden (en in de krulspelden gezet worden) er moest gekookt worden etc etc. Na flink wat, uiteindelijk op te lossen problemen moest om half 12 de laatste 5 knoopsgaten gemaakt worden. Iets wat ik erg hekel, op de een of andere manier lukt het me niet om knoopsgaten goed te maken. Maar goed, jurk moest knopen hebben en er was geen uitstel meer mogelijk. En ja hoor, foute boel. Het knoopsgat mislukte volledig. Hij trok hem helemaal het spoelhuis in, met een groot gat tot gevolg. Behoorlijk pissed alles aan de kant gedonderd en naar bed gegaan in de hoop dat ik wel een oplossing zou bedenken. Om half vier ging de wekker en uiteindelijk na een moeizaam opstaan maar weer verder gegaan, resterende gedeelte van het knoopsgat uitgehaald, beleg losgepeuterd. En met de hand uiteindelijk  5 drukknopen aan de binnenzijde er opgenaaid. Het gat gestopt en ‘opgeleukt’ met een strikje en knoopje. Om 10 over 6 was hij klaar. Had net genoeg tijd om nog een kop koffie te drinken voordat de wekker ging en ik de bruid moest gaan kappen en moest voorzien van wat make-up.

Een jurk als dit in 1 dag is in elk geval niet iets wat ik veel mensen kan aanraden en ga dan ook zo dadelijk heerlijk mijn bedje opzoeken. Alicia voelde zich vandaag gelukkig op en top bruid en heeft super gestraald, jammer van het buitje regen, maar al had het geonweerd, geloof niet dat iets dat stralende bekkie had kunnen laten betrekken. En dat maakte de stress het allemaal waard. Foto’s van de kleding volgen morgen uitgebreid.

1 opmerking:

  1. Wat een verhaal! Ik wordt al moe als ik het lees! Maar het was allemaal de moeite waard, zo te zien. Echt een plaatje. Ben benieuwd naar de andere foto's! En wat zeggen ze toch altijd over de generale repetitie... ;) Gelukkig heb je nog even.

    groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen