dinsdag 6 april 2010

rood, roze en blauw..

Stoffen waarvan ik weet dat ik ze niet gelijk ga verwerken belandden bij mij ongewassen in de kast om eens in de zoveel tijd te voorschijn te komen om eindelijk gelockt en gewassen te worden. Ik kan dan een hele stapel van dezelfde kleur in een keer wassen.

Deze week gaat mijn wasweek worden, het zonnetje schijnt. de paasspullen zijn weer opgeruimd. En als die kasten gevuld moeten zijn komende zomer, moet ik nu maar eens bij het begin beginnen; de was. (de kasten van de kids zijn al uitgezocht wat er allemaal vernieuwd moet worden)

Alle dunne katoentjes die ik tussen afgelopen najaar en nu verzameld heb zijn op kleur gesorteerd en zien vandaag wasmachine, droger of de mooie blauwe lucht. Het zijn van die heerlijke wasrondes, al die mooie kleuren die voorbij komen, alle stoffen weer lekker fris, (en het is een heel handig geheugen opfrismomentje) Als ze uit de was komen en ik weet wat er van gemaakt moet worden komt het op de stapel tezamen met het patroon en dan is het flink veel tekenen, knippen, locken, (af en toe een kleine zucht, vloek of frustratie) en naaien maar. De rest beland weer in de kast tot een ander moment of voorgoed.

Vandaag kleurt mijn dag roze, blauw en rood


morgen nieuwe dag, nieuwe kleuren..

2 opmerkingen:

  1. Hoi Jolanda (of moet ik Knor zeggen?)! Hoe ik hier beland ben weet ik niet precies, maar ik ben helemaal blij met je blog! Wat een leuke dingen maak je!!! En je woont nog in de buurt ook, ik woon in Meppel. Vanmorgen had ik het met mijn dochter over 'een hoesje haken' over zo'n ikea kinderkrukje, nu zie ik dat jij die al gemaakt hebt en dochterlief (inmiddels al 16 maar toch nog twee krukjes in haar bezit) was heel enthousiast! Ik haak momenteel ook veel kussenhoesjes, met het snode plan om ze te gaan verkopen... Ook die hoes die je voor de parasol hebt gemaakt is super mooi! En dat gewoon van een plastic kleed...ik ga je naápen hoor...
    Ken je trouwens het blog van Jente? Zij woont ook in Zwolle, ze staat wel in mijn rechterkantlijn-rijtje op mijn blog.
    Ik ga je ook volgen, heel veel creatieve inspiratie toegewenst! Groetjes mama lieveheersbeestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit zijn de leukste bergen was die er zijn!! Je hebt leuke stofjes in die bergen zitten zeg! Daar krijg je inderdaad direct ter plekke inspiratie van!

    Bij mij zit nu een berg stippeltjes in de wasmachine te draaien.... zo vrolijk!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen